Korang mesti suka yang ni juga...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

NEW ARRIVAL! JUBAH RIBEN ARISSA MENYERLAHKAN KEAYUAN GEGIRL DI PAGI RAYA. FREE HEADBAND 50 TERAWAL

NEW ARRIVAL! JUBAH RIBEN ARISSA MENYERLAHKAN KEAYUAN GEGIRL DI PAGI RAYA. FREE HEADBAND 50 TERAWAL
NEW ARRIVAL! JUBAH RIBEN ARISSA MENYERLAHKAN KEAYUAN GEGIRL DI PAGI RAYA. FREE HEADBAND 50 TERAWAL

Menu Produk Manjakuhappy

Ye Lebih mudah untuk memilih item dgn klik ikut kategori dibawahni...

Manjakuhappy Banner Manjakuhappy Banner Manjakuhappy Banner Manjakuhappy Banner Manjakuhappy Banner Manjakuhappy Banner Manjakuhappy Banner Manjakuhappy Banner Manjakuhappy Banner Manjakuhappy Banner Manjakuhappy Banner

Wednesday, September 02, 2015

Siapa Lebih 'Macho' Jaga Anak? Klik Di Sini Untuk Tahu




"Hello, Joe jom lepak teh tarik kat mamak malam ni."
 
"Eh sorry la beb, aku kena jaga anak kejap, wife keja pulak weekend ni sampai malam," jawab Joe kepada kawan yang mengajak.
 
Kebanyakan ayah akan memberitahu kawan yang mereka perlu menjaga anak kerana isteri ada urusan yang perlu dilakukan. Minta maaf ayah. Anda tidak sepatutnya memberitahu yang anda 'kena jaga' anak kerana isteri tiada di rumah. Kalau anda memang seorang ayah kandung kepada si anak, maka tidak sepatutnya 'babysitting' anak. Ini kerana maksud 'menjaga anak' yang dimaksudkan seolah-olah menjaga seorang anak ketika ibu bapanya tiada di rumah.
 
Mana mungkin seorang ayah menjaga seketika anaknya sendiri kerana si ibu tiada di rumah. Masa yang dihabiskan oleh ayah untuk bermain dengan si anak, membersihkan najisnya, menukar lampin, memberi susu, memandikan anak dan bermacam lagi tugas menguruskan anak adalah sebahagian tanggungjawab keibubapaan yang memang wajib digalas sebaik bergelar ayah atau ibu.
 
Baiklah ayah sekalian, selepas ini sila ubah persepsi anda mengenai tanggungjawab mengasuh anak. Tugas tersebut bukan hanya digalas oleh isteri anda sebaliknya ia tanggungjawab bersama. Jadi, selepas ini tiada lagi istilah terpaksa jaga anak sebab isteri ada urusan di luar. Walhal sebenarnya ia memang tanggungjawab anda juga tidak kira sama ada isteri ada di rumah atau tiada.
 
 
Menjaga seketika anak dilakukan dalam masa yang tertentu sama ada sejam, satu malam atau hujung minggu.Bagaimanapun keibubapaan, adalah tugas yang bermula sebaik sahaja anak anda lahir ke dunia dan berakhir apabila anda sudah tiada lagi di dunia ini.
 
Percayalah, ayah yang tidak berkira tanggungjawab menguruskan keperluan anak adalah lebih 'macho' berbanding ayah yang langsung tidak ambil tahu urusan menguruskan si kecil.

Bagi mereka yang nak rasa lebih 'macho', apa kata sekali sekala sedondon kan baju anda dengan anak anda. Cubalah ;) layari www.manjakuhappy.com atau click di link ni

http://manjakuhappy.com/categories/BAJU-MELAYU%7B47%7DJUBAH%7B47%7DKURTA-KANAK%252dKANAK/Koleksi-%27Just-Like-Daddy%27/?sort=newest













Sumber artikel dari Pa&Ma

Click Older post to see more collections..

We have more than 1000 style of babykids fashion...click Older post to get more..

We Accept Payment by: